Ny kommunevert på kommunehuset

Kommunehuset i Risør tar nå i bruk selvbetjeningsmodulen, «kommunevert». I oppstartsfasen vil kommuneverten ta imot vårt publikum som har avtalt møte med en av våre saksbehandlere. 

Slik fungerer kommuneverten

Det finnes tre alternativer som publikum kan velge mellom. Valgene du har er:  

  • Jeg har en avtale - Skriv inn minst to bokstaver for å få opp alternativer til navn på ansatte på kommunehuset. Oppgi deretter navnet ditt og telefonnummer. Saksbehandler får beskjed på sin telefon og kan hente de som venter i resepsjonen. 
  • Jeg har ikke avtale - Publikum blir henvist til kontaktinformasjon på hjemmesiden. 
  • Post/vareleveranse - Ved levering av post eller pakker vil de være oppgitt et vakttelefonnummer som kan ringes for å få hjelp. 
Bilde av kommunevert - Klikk for stort bilde Risør kommune

Hvorfor kommuneverten 

Publikum skal bli godt ivaretatt med høy servicegrad fra 08:00 til 16:00, også utenom resepsjonens åpningstider som er fra klokken 10:00 – 14:00. Kommuneverten har flere spennende funksjoner som blir gradvis implementert, som for eksempel drop-in funksjon og integrasjon mot hjemmesiden vår. 

Tilpasset mennesker med funksjonsnedsettelse

Kommuneverten har en egen knapp som skal gjøre den enklere i bruk for rullestolbrukere. Risør kommune benytter også en tekst i punktskrift. Den inneholder kontaktinformasjon slik at en ansatt kan møte vedkommende, og være behjelpelig med håndtering av selvbetjeningsmodulen. Kommuneverten skal være lett i bruk, og møte alle med høy servicegrad.

Tilbakemelding

Gi oss gjerne en tilbakemelding av din opplevelse i møte med kommuneverten. Dine innspill er viktig, og vil tas til vurdering underveis under implementeringen. Du kan sende innspill til post@risor.kommune.no

Bilde av kommunevert - Klikk for stort bilde Risør kommune