Kommuneplanens arealdel - Melding om oppstart og høring av planprogram

Risør kommune skal utarbeide ny kommuneplanens arealdel for perioden 2025-2037. Kommunestyret vedtok i møte 13.06.2024 oppstart av planarbeidet og å sende planprogrammet på høring og offentlig ettersyn. Det inviteres samtidig til å gi arealinnspill til kommuneplanarbeidet.

Høringsfrist for planprogrammet og frist for å sende inn arealinnspill er 16.09.2024.

Risør kommune igangsetter med dette arbeidet med ny kommuneplanens arealdel.

Vi åpner for arealinnspill, og holder i den forbindelse på med å utarbeide en egen innspillportal på kommunens hjemmeside. Her vil det ligge veiledning, aktuelle føringer og regelverk og innspillskjema og digitalt kart som innspillene kan tegnes inn i. Arbeidet med innspillportalen er ikke helt ferdig enda. Vi vil legge ut nyhet og annonsere for portalen når den åpnes. Fram til dette er på plass, kan man sette seg inn i planarbeidet ved å lese planprogrammet som nå legges ut på høring.

Innspill til planprogrammet sendes til til post@risor.kommune.no, innen høringsfristen 16.09.2024.

Spørsmål kan rettes til samfunnsplanlegger Berit Weiby Gregersen, berit.weiby.gregersen@risor.kommune.no.

Planprogram for kommuneplanens arealdel 2025-2037 (PDF, 2 MB)

Kommunestyrets vedtak: Kommuneplanens arealdel 2025-2037 - Melding av oppstart og høring av planprogram (PDF, 187 kB)